DEi Design Engineering termo izolační páska na výfuky, černá, šířka 25 mm, délka 4,5 m

010120

Nový produkt

Omotání výfukových svodů by mělo být prvním krokem pro potlačení nežádoucího tepla pod kapotou vozu, které má za následek pokles výkonu vozu. Nižší teplota pod kapotou vede k nižší teplotě nasávaného vzduchu, což vede k vyššímu výkonu motoru vozu. Teplo, které je páskou DEi Design Engineering uzavřeno ve výfukové soustavě také pomáhá účinnějšímu vypla

Více informací

Dostupnost: Skladem

490,00 Kč s DPH

Více informací

Termo izolační páska na omotání výfukových svodů a dalších částí výfuků DEi Design Engineering v černé barvě. Šířka 25 mm, délka 4,5 m.

Omotání výfukových svodů by mělo být prvním krokem pro potlačení nežádoucího tepla pod kapotou vozu, které má za následek pokles výkonu vozu. Nižší teplota pod kapotou vede k nižší teplotě nasávaného vzduchu, což vede k vyššímu výkonu motoru vozu. Teplo, které je páskou DEi Design Engineering uzavřeno ve výfukové soustavě také pomáhá účinnějšímu vyplachování válců. Balení obsahuje roli 25 mm x 4,5 m (1" x 15') v černé barvě.

Základní vlastnosti termo izolační pásky DEi:
• Reálně snižují teploty pod kapotou až o 50%
• Teplotní odolnost vůči kontaktnímu teplu až 1200°F (cca 648°C)
• Teplotní odolnost vůči sálavému teplu až 2000°F (cca 1366°C)
• Zlepšují průchodnost spalin výfukovým systémem a zlepšují tak vyplachování válců
• Zvyšují výkon motoru vozu
• Zvyšují životnost motoru a elektronických součástek

Pro maximální životnost termo pásky na výfuku, její odolnost proti vnějším vlivům, otěru a kontaktu s provozními kapalinami doporučujeme nanést ochrannou vrstvu pomocí spreje na termo izolační pásky DEi HT Silicone Coating. Výjimkou jsou titanové pásky DEi, na které se ochranný lak nenanáší.

Pro usnadnění aplikace termo izolačních pásek DEi Design Engineering (s výjimkou titanových) doporučujeme roli navlhčit pod tekoucí vodou (viz. přiložené video). Není doporučeno pásku potápět nebo nechat zcela promočit, jelikož může dojít k odplavení důležitých částic.

POZOR: Výrobce nedoporučuje používat termo izolační pásky pro omotávání výfukových dílů vyrobených z titanu. Tyto výfuky jsou svařovány ve velmi tenkých spojích, které by mohly být uvolněny v důsledku vysoké teploty uzavřené uvnitř výfuku.

VAROVÁNÍ: Důrazně doporučujeme se vyhnout dnes bohužel velmi rozšířeným napodobeninám originálních tepelně izolačních pásek a dalších izolací. Jejich použití může kromě minimální účinnosti a životnosti vést až k požáru vozu, újmě na zdraví, případně i úmrtí! Vždy proto používejte pouze originální tepelné izolace z ověřených zdrojů.

 

 

Video znázorňující postup při omotání výfuku tepelně izolační páskou:

 

FAQ - nejčastější otázky a odpovědi týkající se tepelně izolačních pásek na výfuky

Proč bych měl páskou omotávat svody a další díly výfuku?

Omotání výfukových svodů je stěžejním a důležitým krokem ve snaze snížit vyzařování nežádoucího tepla do motorového prostoru. Udržení výfukových plynů v horkém stavu navíc zajišťuje jejich rychlejší proudění z vozu ven a tím i lepší vyplachování válců. Snížení teploty v motorovém prostoru znamená menší namáhání dílů jako jsou startér, alternátor, akumulátor apod. Navíc se tím může zásadně snížit teplota nasávaného vzduchu, což může citelně ovlivnit výsledný výkon vozu. Vysoká teplota při neomotaných svodech může dokonce, zejména u vysoce výkonných a závodních vozů, prostupovat požární příčkou do kabiny vozu a ohrožovat elektronické součásti pod palubní deskou.

Jak moc by se měla páska při omotávání vzájemně překrývat?

Doporučenou mírou pro překrytí jednotlivých návinů pásky je 1/4" (cca 6 mm). Větší překrytí může znamenat až přílišné uzavření tepla uvnitř výfuku, což nemusí být žádoucí a může tepelně příliš namáhat výfukovou soustavu.

Z čeho jsou tepelně izolační pásky vyrobeny a obsahují azbest?

Standardní a černé pásky jsou vyrobeny převážně ze skelných vláken a vláken z vyvřelé horniny (zpravidla čediče). Tato kombinace pásce zajišťuje lepší schopnost tepelně izolovat než je tomu u konkurenčních výrobků na trhu. Originální páska DEi Titanium je pak vyráběna především z vláken z vyvřelých hornin. V žádném případě a v žádném provedení neobsahují termo izolační pásky DEi azbest a nejsou zdraví škodlivé.

Může omotání výfuku tepelně izolační páskou způsobit reznutí výfuku?

Běžná ocel podléhá projevům stárnutí v průběhu času a to ať je omotaná tepelně izolační páskou, či není. Aby se vlhkost nedostávala do tepelně izolační pásky a také pod ní, důrazně doporučujeme pásky ze skelných vláken po instalaci opatřit ochranným nástřikem v podobě DEi HT Silicone Coating. Tepelně izolační páskou můžete omotávat většinu druhů oceli, v ideálním případě by samozřejmě měla být omotávána vysoce kvalitní nerezová ocel.

Mohu před aplikací tepelně izolační pásky DEi tuto pásku navlhčit?

Navlhčení tepelně izolační pásky DEi je doporučeno, jelikož se díky tomu stane páska poddajnější, flexibilnější a lépe se s ní pracuje. Před aplikací ochranného spreje DEi HT Silicone Coating je však třeba nechat pásku zcela vyschnout. Tepelně izolační pásky DEi Titanium pak není třeba navlhčovat, jelikož jsou díky své struktuře dostatečně flexibilní i v suchém stavu.

Bude tepelně izolační páska fungovat i na mém sériovém výfuku?

Jednoznačně ANO. S pomocí tepelně izolační pásky DEi můžete výrazně omezit vyzařované teplo do motorového prostoru i v případě zachování sériového výfukového systému. V některých případech však mají originální výfukové svody tvar, který není ideální pro omotání páskou. V takovém případě doporučujeme raději použít tepelně izolační obal DEi Form-A-Shield. Ten je navržen tak, aby zakryl všechny ohyby a díly, které neumožňují omotání.

Čím ideálně zajistit tepelně izolační pásku DEi na výfukovém vedení?

K zajištění pásky na výfukovém vedení jsou určeny stahovací pásky z nerezové oceli. Tyto pásky naleznete v doporučeném příslušenství ke všem druhům tepelně izolační pásky. Jako alternativu lze také použít nerezové spony.